CD AUGUSTYN Sub Iove CANTORES MINORES WRATISLAVIEN

CD AUGUSTYN Sub Iove CANTORES MINORES WRATISLAVIEN nr katalogowy: ACD 212-2
  • Wydawca: CD Accord ACD 212-2
    Rok wydania: 2015

    Total time: 64:52

     
     
     
               AUGUSTYN Sub Iove

         CANTORES MINORES WRATISLAVIENSES

     

    Trzy Nokturny rzymskie na chór mieszany
    1. Sub Iove (tekst: Q. Ennius)
    2. Sub rosa (tekst: C. Valerius Catullus)
    3. Sub specie aeternitatis (tekst: L. Annaeus Seneca

    Missa semibrevis na chór i organy
    4. Confiteor
    5. Kyrie
    6. Gloria
    7. Credo
    8. Sanctus-Benedictus
    9. Agnus Dei

    Od Sasa. Dźwięki – Pauzy – Zdarzenia na chór mieszany (tekst: Dariusz Sas)
    10. Epistoły
    11. Piosenka dla koszykarzy
    12. Jesienna choroba
    13. Produkcja

    Vagor ergo sum. Mała kantata do słów Zbigniewa Herberta, cesarza Hadriana i Włoskich Kolei Państwowych na chór mieszany i gongi
    14. Arrivo/Rovigo
    15. Ritardo/Oratio
    16. Niente/Pora
    17. Animula/Iovis omnia plena


     

    Cantores Minores Wratislavienses
    Piotr Karpeta – dyrygent
    Agnieszka Drożdżewska – sopran
    Monika Michaliszyn – mezzosopran
    Joanna Rot – alt
    Julian Gembalski – organy
    Jarosław Jędraś, Jacek Muzioł – perkusja
     


    Mówiąc o swojej twórczości chóralnej, Augustyn sam popada w nieco schizofreniczny ciąg wolnych skojarzeń. Jednym tchem wymienia dziesiątki związków frazeologicznych, począwszy od chórów anielskich, poprzez chór syren i więźniów, na chórze wujów (za przeproszeniem) skończywszy. Wszystko po to, żeby dać nam do zrozumienia, że za tym ogromnym intertekstualnym materii pomieszaniem kryje się próba nadania nowych tożsamości kilkudziesięcioosobowej grupie wokalistów, kojarzonej przez przeciętnego melomana z karną i zdyscyplinowaną wspólnotą, której celem jest śpiew na chwałę – mniejsza o to, czyją.

    Chór Augustyna nie ma nic wspólnego z niebiańskim wielogłosem, w którym – jak w Księdze Jeremiasza – „przeklęty, kto wykonuje dzieło Pana niedbale”. Jeśli już, to wywodzi się z antycznej chorei, bliżej mu do poezji niż do muzyki komponowanej, melodia i rytm grają w nim role równoważne, podyktowane ogólną, nadrzędną „muzycznością” narracji. Jego chór jest przeważnie „ja” indywidualnym, nie wspólnotowym: czasem aktorem, czasem słuchaczem, a czasem pośrednikiem, instancją, która pomaga natrafić na właściwy trop uczestnictwa w świecie – żeby odwołać się do rozważań Nietzschego z „Narodzin tragedii”i.
    Dorota Kozińska


    Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana, digipack.



  • Stan nowa, w folii
    Liczba płyt w wydaniu jedna
  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

46,00  PLN
cena z 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów dostawy

szt.

Dostępność: 1 szt.

Waga: 0 kg

Czas realizacji: w ciągłej sprzedaży

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty