CD BEATA BILIŃSKA fortepian BEETHOVEN * Borowicz

CD BEATA BILIŃSKA fortepian BEETHOVEN * Borowicz
  •                                   Zapraszam na inne moje aukcje.
             Warto, ponieważ koszt przesyłki jest stały, niezależnie od ilości wylicytowanych płyt.


    Wydawca
    : Polskie Radio SA PRCD 139
    Rok wydania: 2004



                                          BEATA BILIŃSKA fortepian / piano

    1.     Ludwik van Beethoven - II Koncert fortepianowy B-dur Op. 19: Allegro con brio    
    2.     Ludwik van Beethoven - II Koncert fortepianowy B-dur Op. 19: Adagio    
    3.     Ludwik van Beethoven - II Koncert fortepianowy B-dur Op. 19: Molto Allegro    
    4.     Ludwik van Beethoven - V Koncert fortepianowy Es-dur “Cesarski” Op. 73: Allegro    
    5.     Ludwik van Beethoven - V Koncert fortepianowy Es-dur “Cesarski” Op. 73: Adagio un poco mosso    
    6.     Ludwik van Beethoven - V Koncert fortepianowy Es-dur “Cesarski” Op. 73: Rondo. Allegro    

    Polska Orkiestra Radiowa / Polish Radio Symphony Orchestra

    Dyrygenci / Conductors: Zbigniew Graca ( 1-3), Łukasz Borowicz ( 4-6)

    Opis wydawcy:

    Pianistka Beata Bilińska dysponuje wszystkim, co potrzebne jest do światowej klasy wykonań muzyki Rachmaninowa: znakomitą techniką, naturalnym pokrewieństwem jej stylu i idiomu kompozytora oraz potężnym (jakby wykutym z brązu) brzmieniem, które pozwala wiernie oddać nawet najbardziej masywne faktury w tych utworach [...] ta świetnie nagrana płyta może stanowić godne uzupełnienie kolekcji znanych klasycznych wykonań muzyki Rachmaninowa autorstwa Horowitza, Richtera czy Ashkenazego.

    Jed Distler, CLASSICS TODAY.com, 1 lutego 2004

     
    „Pani Bilińska jest bez wątpienia świetną pianistką, czemu dała wyraz imponującym pokazem umiejętności podczas swego debiutu w Carnegie Hall 18 października. Jej wersja Suity angielskiej a-moll BWV 807 Bacha była orzeźwiająca i niczym nieskrępowana, zagrana z wyczuciem stylu, chociaż szczerze bez skruchy pianistyczna oraz w naturalny sposób bezpretensjonalna. [...] Następnie rozbrzmiały utwory Chopina. [...] Mazurki poszły wspaniale. Charakteryzowała je naturalność formy, oczywiste zrozumienie struktury (frazowanie, świadomość synkopy itd.), piękny śpiewny dźwięk oraz, najlepsza ze wszystkiego, tak konieczna taneczna w charakterze giętkość, która może czasami umknąć niejednemu mniej świadomemu swoistości stylu chopiniście. [...] Interpretacja pani Bilińskiej [Tarantelli Chopina], oprócz imponującej techniki, ze znakomitym skutkiem akcentowała gwałtownie spadające tempa i wspomnianą wyżej gorączkowość. Andante Spianato i Polonez zostały wykonane w brawurowym tempie dając w rezultacie żywe efektowne wykonanie. [...] Co do trzech etiud Rachmaninowa z Etudes-Tableaux, op. 39 nr 1, 5 i 6 oraz Sonaty b-moll op. 36 nr 2, wykonanej w wersji z roku 1931, otwarte emocjonalnie i serdeczne podejście pani Bilińskiej dokonały niemalże wyczynu, jakiego nigdy bym się nie spodziewał: sprawienia tą rozwlekłą sonatą autentycznej przyjemności! [...]”
    Harris Goldsmith, New York Concert Review, zima 2004, tom II, nr 1, str. 11-12: o występie Beaty Bilińskiej w Carnegie Hall - 18 października 2003 r.

     

    „W ramach miesiąca polskiej sztuki i artystów, Bruno Walter Auditorium gościło w sobotnie popołudnie trójkę młodych muzyków. Najdojrzalsza z tych trojga, Bilińska zagrała trzy wielkie manifesty Romantyzmu z godnym uwagi spokojem i pewnością siebie, przedstawiając niezwykle wierne interpretacje Chaconny Bacha-Busoniego, Ballady As-dur Chopina i Sonaty h-moll Liszta - repertuaru znanego, to prawda, lecz zagranego z wielkim zrozumieniem materiału muzycznego.”

    Bernard Holland, The New York Times, 12 kwietnia 1994

     
    „ [...] Wirtuozeria i wierne oddanie romantycznej nastrojowości miało swą kulminację w Chopinowskim Andante Spianato i Wielkim Polonezie. Beata Bilińska zaprezentowała tu muzyczną doskonałość w każdym calu. Jej fortepian rozbrzmiewał dynamiczną potęgą - od arcycichego piana po olbrzymie forte fortissimo. Perfekcją trudnych pasaży, biegników, tryli artystka sięgała niemal doskonałości. Dodać tu jeszcze należy prawdziwe artystyczne muzyczne malarstwo, które w jej wykonaniu pełne było żywych barw. Gdy już właściwie nic w recitalu Beaty Bilińskiej nie mogło nas zaskoczyć, pianistka kontynuowała popis. Po krótkiej przerwie zabrzmiało 5 Preludiów (z op. 50) i Etiuda (op. 4 nr 3 b-moll) Karola Szymanowskiego oraz II Sonata (op. 36 b-moll, II wersja) Sergiusza Rachmaninowa. Słuchając krótkich, dynamicznych Preludiów oraz burzliwej Sonaty, trudno było wyjść z podziwu. Gromkie brawa wybuchły, jeszcze zanim do końca wybrzmiały ostatnie nuty. [...] Najdoskonalszym muzycznym żywiołem Beaty Bilińskiej jest romantyczna liryka i porywająca ekspresja utworów Chopina, Szymanowskiego i Rachmaninowa. Podczas niedzielnego koncertu dała temu znakomite świadectwo. Obfitująca różnorodnością emocji i wywołująca wspaniałe muzyczne wrażenia gra młodej artystki była - jednym słowem - piękna.”

    Tomasz Jakub Handzlik, Gazeta Wyborcza, listopad 2003,


    Płyta CD oryginalna, nowa, zafoliowana.

  • Stan nowa, w folii
    Liczba płyt w wydaniu jedna
  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

19,99  PLN
cena z 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów dostawy

szt.

Dostępność: 1 szt.

Waga: 0 kg

Czas realizacji:

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty